Denna kundnotifiering gäller kunder som använder gamla Clean-Trace NGi ATP-mätare med den tillhörande Holly-molntjänsten. Clean-Trace NGi utgick som modell förra året och supportas inte längre av 3M/Neogen. Nu har turen kommit till molntjänsten som kommer att stängas ned den 28 februari.
Nedstängning av molntjänsten innebär att du som kund har följande alternativ:
1) Köp en ny LM1 som ersätter din gamla ATP-mätare (ATP-testerna du använder är oförändrade). Du kan sedan migrera över din data till det nya systemet. En ny molntjänst kommer att lanseras i februari för LM1 kunder som byter eller köper ny LM1 mätare. Har du redan en LM1-mätare som du köpt tidigare behöver denna först uppgraderas (för mer information om detta förfarande kontakta oss).
Om du byter ut din gamla ATP-mätare till den nya LM1 får du en bytesrabatt på 3200 kr som du anger i varukorgen (Rabattkod: NGBYT). Den gamla ATP-mätaren måste dock skickas in till oss för att rabatten ska gälla.
2) Din data som finns i molnet kan sparas ned som en CSV-fil som går att läsa med t.ex. Excel. Vill du ha hjälp från 3M/Neogen gällande datahanteringen skicka e-post till cleantracetransition@neogen.com med följande informationer ifyllt:
- COMPANY:
- PRIMARY CONTACT NAME:
- PRIMARY CONTACT EMAIL:
- PRIMARY CONTACT PHONE:
- COMPANY SHIP TO ADDRESS:
- CURRENT NUMBER OF OPERATING DEVICES:
Gör du ingenting sparas mätvärden på ditt konto och arkiveras av 3M/Neogen i ytterligare sex månader efter stängningen av molntjänsten.
För mer information kring detta kontakta Frank Axelsson, Tel 0707 912103